Vragen en antwoorden
De meest voorkomende vragen en antwoorden hebben we hieronder voor je op een rij gezet. Komt je vraag in onderstaande lijst niet voor, bel dan met het accountteam naar (+31) 50 – 544 56 89 / (+31) 50 – 544 56 88.

Je kunt ons ook appen op (+31) 6 371 52 535.

Wie is mijn verzekeraar?
Je verzekeraar voor de studentenpakketverzekering is OOM Verzekeringen
Je verzekeraar voor de basis- en aanvullende verzekering(en) is VGZ.
Voor je prive pakket ben je bij Hienfeld Assuradeuren verzekerd.

Wat doet NNAM?
NNAM is namens Atlas Insurance de contact- en tussenpersoon die alle zaken met de uiteindelijke verzekeraars in Nederland voor je regelt.

Hoe betaal ik mijn premie?
Deze wordt door de verzekeraar rechtstreeks bij jou geïncasseerd d.m.v. automatische incasso.
Je kunt ook ervoor kiezen om de premie elke maand zelf over te maken.
Indien je aangemeld bent via Division Study Financing St. Maarten, dan wordt je premie voor jou betaald.

Waar ben ik voor verzekerd?
Onder ‘Je verzekeringen‘ vind je de diverse typen verzekeringen en kun je een overzicht of de polisvoorwaarden uitprinten. Heb je een specifieke vraag bel dan met je accountteam. Raadpleeg altijd de polisvoorwaarden om te kijken of de kosten gedekt zijn. Kom je er niet uit stel dan je vraag aan het accountteam.

Ik heb ziektekosten betaald en wil dit declareren bij mijn verzekeraar.
Dit kan door het aanmaken van een account op Mijn OOM.

Ik ben mijn zorgpas kwijt/ik heb mijn zorgpas niet ontvangen.
Je accountteam kan je je zorgpas toesturen. Neem hiervoor contact met ze op.

Ik heb een brief gehad van CAK ontvangen. Wat nu?
Lees alles hierover op deze pagina.

Moet ik betalen bij de dokter of het ziekenhuis?
Nee. Je verzekeraar is aangesloten via het VECOZO-systeem bij de zorgverleners. Als je je verzekeringspas of polis laat zien wordt dit automatisch geregeld tussen de zorgverlener (arts of ziekenhuis) en je verzekeraar. Mocht je toch een nota ontvangen, dan kun je deze declareren.

Moet ik betalen bij de apotheek?
Soms moet je een gedeelte betalen, ook voor medicijnen die door de dokter of het ziekenhuis zijn voorgeschreven. Koop je bij de apotheek zelf aspirines of hoestdrank oftewel handverkoop, dan moet deze zelf betalen. Heb je daarover vragen bel dan met het accountteam.

Ik moet met spoed naar het ziekenhuis…
Spoedeisende hulp, inclusief eventueel ambulancevervoer is verzekerd.

Hoe neem ik contact op met mijn accountteam?
Via freemovers@nnam.nl of via het telefoonnummer dat bij ‘Je accountteam’ is vermeld. Alleen bij spoed en buiten kantooruren kun je bellen met het spoednummer (+31) 6 371 52 535

Krijg ik zorgtoeslag nu ik een basisverzekering heb?
Je komt alleen in aanmerking voor zorgtoeslag als je een basisverzekering hebt. Je moet deze zelf aanvragen. Wij doen dat niet voor jou.
Met een studentenverzekering is er GEEN recht op zorgtoeslag!

Hoe moet ik zorgtoeslag aanvragen?
Als je een basisverzekering hebt en je wil zorgtoeslag ontvangen kun je naar de betreffende website van de belastingdienst gaan www.toeslagen.nl. Op deze website vind je de voorwaarden van het recht op zorgtoeslag en de aanmeldingsprocedure.
Let wel: Als je geen recht op zorgtoeslag hebt, kan de belastingdienst hier nog op terug komen en de toeslag terug vorderen.

Ik ga werken. Wat nu?
Als je gaat werken , moet je een basisverzekering afsluiten.
Loop je stage en ontvang je een stagevergoeding die gelijk is aan het minimumloon, dan dien je ook de basisverzekering aan te vragen.

In beide gevallen kun je je studentenverzekering dan niet meer aanhouden.

Ik ga stoppen met werken, wat nu?
Neem dan contact met ons op. Je kunt soms namelijk terug naar de studentenverzekering! meer lezen

Waar kan ik mijn zorgnota’s naartoe sturen?
Ben je bij OOM Verzekeringen verzekerd? Maak je account dan aan via Mijn OOM.

Ik wil een wijziging doorgeven…
Vul het wijzigingsformulier in.

Ik ga terug naar…
Meld dit via freemovers@nnam.nl bij je accountteam.

Welke zorg valt niet onder het verplichte eigen risico van de basisverzekering?
Lees hier alles over het eigen risico.

Ik ga op vakantie/stage naar het buitenland, worden de behandelingen vergoed?
In het buitenland wordt alleen spoedeisende hulp vergoed. Denk om het sluiten van een reisverzekering! Bel het accountteam.
Of lees hier verder.

Welke wijzigingen moet ik doorgeven?
Alle wijzigingen die van invloed op jou zijn moeten doorgegeven worden.

Andere vragen…
Heb je andere vragen? Meld ze ons via freemovers@nnam.nl