Vragen en antwoorden
De meest voorkomende vragen en antwoorden hebben we hieronder voor je op een rij gezet. Komt je vraag in onderstaande lijst niet voor, bel dan gewoon met het accountteam, mail ons of maak gebruik van het wijzigingsformulier of bellen naar (+31) 50 – 544 56 89 / (+31) 50 – 544 56 88

In geval van spoed kun je 24/7 bellen met (+31) 6 371 52 535. Je kan ook een bericht sturen via whatsapp.

Wie is mijn verzekeraar?
Je verzekeraar voor de Freemovers Studentenpakketverzekering is Aevitae.
Je verzekeraar voor de basis- en aanvullende verzekering(en) is Aevitae of Turien & Co.
Je verzekeraar voor de Prive-pakket is Hienfeld Assuradeuren.

Wat doet NNAM?
NNAM is namens Atlas Insurance de contact- en tussenpersoon die alle zaken met de uiteindelijke verzekeraars in Nederland voor je regelt.

Hoe betaal ik mijn premie?
Deze wordt door de verzekeraar rechtstreeks bij jou geïncasseerd.

Waar ben ik voor verzekerd?
Onder ‘Je verzekeringen‘ vind je de diverse typen verzekeringen en kun je een overzicht of de polisvoorwaarden uitprinten. Heb je een specifieke vraag bel dan met je accountteam. Let er op dat je niet zomaar voor alles verzekerd bent. Raadpleeg altijd de polisvoorwaarden om te kijken of de kosten gedekt zijn. Kom je er niet uit stel dan je vraag aan het accountteam.

Ik heb ziektekosten betaald en wil dit declareren bij mijn verzekeraar.
Dit kan met behulp van een formulier dat te vinden is op deze pagina.

Ik ben mijn zorgpolispasje kwijt/ik heb mijn zorgpolis niet ontvangen.
Je accountteam kan je je zorgpolis toesturen. Neem hiervoor contact met ze op.

Ik heb een brief gehad van ZIN ontvangen. Wat nu?
Lees alles hierover op deze pagina.

Moet ik betalen bij de dokter of het ziekenhuis?
Nee. Je verzekeraar is aangesloten via het VECOZO-systeem bij de zorgverleners. Als je je verzekeringspas of polis laat zien wordt dit automatisch geregeld tussen de zorgverlener (arts of ziekenhuis) en je verzekeraar.

Moet ik betalen bij de apotheek?
Soms moet je een gedeelte betalen, ook voor medicijnen die door de dokter of het ziekenhuis zijn voorgeschreven. Koop je bij de apotheek zelf aspirines, hoestdrank of iets anders dan moet je wél zelf helemaal betalen. Heb je daarover vragen bel dan met het accountteam.

Ik moet met spoed naar het ziekenhuis…
Ga, alles wordt geregeld. Spoedeisende hulp, inclusief eventueel ambulancevervoer is verzekerd.

Hoe neem ik contact op met mijn accountteam?
Via freemovers@nnam.nl of via het telefoonnummer dat bij ‘Je accountteam’ is vermeld. Alleen bij spoed en buiten kantooruren kun je bellen met het spoednummer (+31) 6 371 52 535

Krijg ik zorgtoeslag nu ik een basisverzekering heb?
Je komt alleen in aanmerknig voor zorgtoeslag als je een basisverzekering hebt. Met een studentenverzekering is er GEEN recht op zorgtoeslag. Je moet deze zelf aanvragen. Wij doen dat niet voor jou.

Hoe moet ik zorgtoeslag aanvragen?
Als je een basisverzekering hebt en je wil zorgtoeslag ontvangen kun je naar de betreffende website van de belastingdienst gaan www.toeslagen.nl. Op deze website vind je de voorwaarden van het recht op zorgtoeslag en de aanmeldingsprocedure.
Let wel: Als je geen recht op zorgtoeslag hebt, kan de belastingdienst 5 jaar na aanvraagdatum hier nog op terug komen en de toeslag terug vorderen.

Ik ga werken. Wat nu?
Als je gaat werken of als je een stagevergoeding krijgt, moet je een basisverzekering afsluiten. Je Studentenpakketverzekering is dan niet meer meer toereikend.

Ik ga stoppen met werken, wat nu?
Neem dan contact met ons op. Je kunt soms namelijk terug naar de studentenverzekering! meer

Waar kan ik mijn zorgnota’s naartoe sturen?
Download het declaratieformulier hier en stuur het formulier op naar je zorgverzekeraar. Stuur het dus niet naar NNAM; dit zorgt enkel voor vertraging!!

Ik wil een wijziging doorgeven…
Meld dit via freemovers@nnam.nl aan je accountteam, of bel.

Ik ga terug naar…
Meld dit via freemovers@nnam.nl bij je accountteam. Vergeet niet je af te melden op school!

Welke zorg valt niet onder het verplichte eigen risico van de basisverzekering?
Lees hier alles over het eigen risico.

Ik ga op vakantie/stage naar het buitenland, worden de behandelingen vergoed?
In het buitenland wordt alleen spoedeisende hulp vergoed. Denk om het sluiten van een reisverzekering! Bel het accountteam!

Welke wijzigingen moet ik doorgeven?
Alle wijzigingen die van invloed op jou zijn moeten doorgegeven worden.

Andere vragen…
Heb je andere vragen? Meld ze ons via freemovers@nnam.nl We beantwoorden je vraag en nemen deze mogelijk op in de FAQ zodat ook anderen hiervan profiteren.